7.03.2018

2tek1çift Bayazhan Gaziantep' teyiz

rakı
BAYAZHAN

2tek1çift Bu kez Gaziantep gecelerini teftiş etmeye karar verdik. Yorucu bir günün ardından otelde biraz dinlendikten sonra hazırlanıp akşam yemeği için soluğu Bayazhan' da aldık...

bayazhan

Bayazhan Hakkında

Bayazhan, bir tütün tüccarı olan Bayaz Ahmet Efendi ile ortağı tarafından 1909 yılında Halepli mimar ve taş ustalarına yaptırılmış. 2009 yılında ise Gaziantep Belediyesi tarafından kentin kültür ve tarihinin tanıtılması amacıyla üst katı müze haline getirilmiş.

Alt katta ise Bayazhan Restaurant, Bayazhan Meyhane, Bayazhan Bistro, Spr Pub gibi akşamınızı keyifle geçirebileceğiniz mekanlar ve içinde yanan variller ile sıcak bir ambiyans yaratılmış şahane bir avlu var...

bayazhan meyhane
BAYAZHAN MEYHANE

Bayazhan Meyhane

Buzuki Hakan ve Ekibinin Ege Geceleri adı altında her ayın Salı ve Çarşamba' sı program yaptığını öğrendiğimiz Bayazhan Meyhane' si,  kapısından girdiğimiz anda gördüğümüz Rakının Tarihçesi panosu ile bize tam bir meyhane konseptinde olduğunu hissettirdi.

rakının tarihçesi
RAKININ TARİHÇESİ

Beş yüz yıl süren bir muhabbetin mirası olarak ifade ettikleri rakının tarihçesi panosu ve geleneksel rakı üretimi maketi ile müşterileri karşılamaları bence gayet anlamlı ve hoş olmuş.

Menülerinde Arap salatası, patlıcan mençe, cevizli asma yaprağı gibi yöresel mezeler; Antep turşu, nar tanesi, yoğurtlu pirpirim gibi mevsimsel mezeler ve humus, pilaki, arnavut ciğeri gibi geleneksel mezeler var.

Ara sıcaklar, salatalar, ana yemekler ve tatlılarda menülerinde yer alıyor.

gaziantep gezisi
BAYAZHAN AVLU

Biz yemeğimizi yemek için, Bayazhan Meyhane' sini ambiyansıyla olsun, menüsüyle olsun her ne kadar beğendiysek de çocuklardan dolayı daha sessiz ve sakin olduğunu farkettiğimiz Bayazhan Restaurant' ı tercih ettik.

bayazhan restoran
BAYAZHAN RESTORAN

Bayazhan Restaurant

Oldukça geniş bir iç mekana sahip olan Restaurant, Gaziantep' in havasına, suyuna, özüne çok daha uygun gibi geldi bize.

Meyhane kısmındayken menüsü dışında aslında çok da kendimizi Antep' te hissedemedik. İstanbul' da çok keyifli Ege havasında bir mekandaymış gibi hissettik. Ama Restaurant kısmına geldiğimizde restorasyonu o kadar başarılı otantik bir mekanda bulduk ki kendimizi, hayran olmamak elde değildi.

gaziantep yemekleri
ZEYTİNYAĞLI ANTEP DOLMA - RUS SALATASI

Gaziantep Yemekleri

Gelelim neler yedik? Seçimlerimizi ne yönde kullandık?

Öncelikle mezelerden başlamak istiyorum. Antep cacığı, Rus salatası, Arap köfte, Antep ezme, Kaya koruğu, Fıstık filizi, Hatay humusu ve Zeytinyağlı Antep dolma istedik.

antep yemekleri
HATAY HUMUSU - FISTIK FİLİZİ -KAYA KORUĞU
 İçlerinde kötü olan yoktu ama bayıldıklarımız arasında; Hatay humusu, kaya koruğu ve Zeytinyağlı Antep dolması vardı.

arabaşı
ARAP KÖFTE

Ve ayrı bir parantez açılması gereken Arap köftesi vardı. Acıyla aram çok yoktur ama öylesine lezzetliydi ki bu Arap Köftesi, yana yana kavrula kavrula yedim.

yuvalama
YUVALAMA ÇORBA
 Yavaş yavaş ısınalım diyip, yuvalama çorbasıyla devam ettik yemeğimize. Yuvalama çorbasını da çok başarılı bulduk.

yaprak ciğer
BAYAZHAN YAPRAK CİĞER
 Ara sıcaklardan ise Yaprak Ciğeri kesinlikle tavsiye ediyorum. Ciğerin en güzel hali sanırım.

simit kebabı
SİMİT KEBABI

Kebap olarak da Simit Kebabı ile final yaptık. Olağanüstü bir lezzetti diyemeyeceğim ama kötü demek de doğru olmaz. Sanırım sıradan diyebiliriz.

Birçoğunuzun şu an '' Ne, final mi? Ama senin finaller tatlısız, kahvesiz, çaysız asla olmazdı ki!!! '' dediğini duyabiliyorum.

Tabi ki de gece böyle bitmeyecek ama burada böyle bitecek. Gaziantep' te iseniz asla bir günde bir mekan yetmez size. Bize de yetmedi ve buradan çıkışta Erçelebi Kömürde Kadayıf yemeye gittik. Kadayıfı da gecenin finalini de  merak edenleriniz, buradan o yazıma da ulaşabilirsiniz.

Bayazhan Restauranta Veda Ederken;

Hizmet konusunda pek bir sıkıntı yaşamadık, güzel lezzetleri hoş bir ortamda deneyimledik, çocuklarımızla ve dostlarımızla rahat ettik. Ama çarşıda gittiğimiz birçok mekandan çok daha yüksek bir hesap ödedik. Biz ödediğimiz paranın karşılığını aldık ama gitmeden önce bu sizin de  aklınızın bir köşesinde bulunsun isterim.

Alkol servisi de olan mekanda yöresel salatalar, pide çeşitleri, Dünya mutfağından lezzetler, Deniz mahsülleri, vejeteryan menüsü ve çocuk menüsü de var.

Bir sonraki yazım Gaziantep' te konakladığımız Teymur Continental Hotel Ve Convention Center olacak. O zamana değin,

Sevgiyle Kalın...

Akyol Mahallesi Atatürk Bulvarı No:119/1

Şahinbey Gaziantep

(0342)221 0212

Bayazhan Restaurant Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato

Bu içerik Sevil Ekşioğlu Yüksel tarafından oluşturulmuştur.İçeriğin izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur.